18 Şubat 2011 Cuma

BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: ESKİMOLARA SALÇAYI SEVDİREN ADAM



Uluslar arası ticaret otoriteleri bir Türkü konuşuyor: Abdullah Mutlu.
Küçük yaşta ticarete başlayan Abdullah Mutlu, son üç yılda yeni pazarları yeni ürünlerle tanıştıran iş adamı olarak tanınıyor.
Başarımı Pazar Analizine Borçluyum
Mutlu, gıda sektöründeki şirketlerini yeni yapılandırma döneminde yeni pazarlara ulaşmanın önemli olduğunun farkına vardığı; komşularıyla dondurma yediği bir sırada  Eskimolarla ilgili bir sohbet açıldığını ve bu insanlar ne yer ne içer diye düşünmeye başladığını söyledi.
Eskimolar da salça tüketiminin düşük olduğunu farkına vardıktan sonra National Geographic’in Eskimoları anlatan belgesel setini aldığını; iki yıllık bir Pazar analizinden sonra Eskimolarda salça tüketiminin yıllık %134 arttığı vurguladı.
Sektöre Salçayla Girdi; Televizyon Kurdu.
Eskimoların salçayı her türlü yemeğinde kullanmaya alıştırdığını bunda Eskimolara yönelik kurduğu Televizyon kanalının da etkili olduğunu söyledi.

Ticari Başarısını Yeniş Bir Evlilikle Taçlandırdı
Mutlu, sık sık ticari amaçla gittiği Sibirya da Rozi wrecki’yi tanıdığını ve duygusal bir boşluk sırasında evlendiklerini ekledi. Eskimolarda kadınların çok eşli evliliğin yaygın olduğu; eşinin üçüncü kocası olduğunu vurguladı.

Herkese Yardımcı Olurum
Eskimolarla iş yapacak Türk müteşebbislere yardımcı olabileceğini ancak bir danışmanlık şirketinin de bulunduğunu belirtmeden geçemedi.
TASSA Ajans

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder